Laikais, kai mobilieji komunikacijos prietaisai virsta sunkiai atsiejama vis platesnio technologijų rato dalimi, ne išimtimi tampa ir transporto priemonių apsaugos sistemos. GSW-CAN yra šiuolaikiniams automobiliams su distanciniu būdu valdomu gamykliniu centriniu užraktu ir CAN potokolu pritaikyta signalizacija, suderinta su GSM sistema.
Ką reiškia suderinamumas su GSM?
Ne visiškai suprantantiems, ką reiškia GSW-CAN suderinamumas su GSM sistema, galima paaiškinti paprasčiau – tai yra sąveikos su pasauline mobiliųjų komunikacijų sistema (būtent šią sąvoką reiškia raidės GSM) palaikymas. Kitaip tariant, signalizacijos valdymas gali būti vykdomas mobiliojo telefono pagalba. Yra galimybė tai atlikti ir gamykliniu automobilio pulteliu, tačiau šis variantas nėra toks įdomus kaip mobilusis. Ši technologija nereiškia, kad galima tarsi filmų apie šnipus herojui paskambinti transporto priemonei ir balsu išdėstyti beveik bet kokius pageidavimus, tačiau GSW-CAN galimybės yra gana netoli to.
GSM palaikymas leidžia GSW-CAN valdyti trimis būdais. Galima tiek siųsti nurodymus, tiek gauti informaciją SMS žinutėmis. Norint kažką įsakyti, būtina žinoti tinkamas komandas, kurias pasitikslinti yra galimybė „Secolink“ mobiliojoje programėlėje. Ši aplikacija gali būti laikoma ir antruoju valdymo būdu. Maždaug 9 megabaitus duomenų užimanti programėlė suderinama tiek su „Android“, tiek su „iOS“ operacinėmis sistemomis ir yra bene patogiausia valdymo priemonė, nes leidžia išsirinkti iš pateiktų komandų ir paspaudimu nurodyti, kurią norima siųsti SMS žinute į GSW-CAN. Paskutinioji valdymo priemonė – skambutis, kurio metu iš pateikiamų veiksmų variantų (lietuvių, rusų ar anglų kalbomis) balsu pasirenkamas norimas. Šis būdas gali būti naudojamas žinant reikiamą telefono numerį ir PIN kodą, kurį taip pat būtina padiktuoti paskambinus.
Ką galima daryti telefonu?
Veiksmų, kuriuos telefono pagalba galima atlikti su GSW-CAN spektras yra platus ir stebinantis. Galima ne tik nuotoliniu būdu išjungti ar įjungti signalizaciją (kad apie šį reikalą nebūtų pamirštama, sistema leidžia nusistatyti priminimą), bet ir manipuliuoti paties automobilio veikla. Pavyzdžiui, yra galimybė užblokuoti variklį, kurį grąžinti į aktyvų režimą pavyks tik žinute iš telefono. Kaip automobilio vagiui reikėtų apeiti tokią apsaugą? Juolab, kad, naudojant GSM arba GPS, galima nustatyti transporto priemonės buvimo vietą (antrasis variantas yra tikslesnis, bet kaip priedą būtina įsigyti specialią anteną) ir net važiavimo istoriją.
Praversti gali ir pranešimai apie automobilio temperatūrą ar akumuliatoriaus įtampą, o turint specialius modulius, galima nuotoliniu būdu įjungti arba išjungti variklį ar net valdyti „Webasto“ šildytuvą. Pastarosios funkcijos leistų kasdien sutaupyti šiek tiek laiko, skiriamo būtinajam pasiruošimui kelionei įsėdus į automobilį. Paminėtina ir numatyta galimybė nuolat atnaujinti programinę įrangą, todėl galima tikėtis naujų funkcijų.
Kaip vyksta apsauga?
GSW-CAN turi platesnį apsaugos funkcijų sąrašą nei klasikiniai įrenginiai. Ši sistema reaguoja į smūgius, stiklo dūžimą, vilkimą, pajudinimą, galima įrengti mikro arba infraraudonųjų bangų sensorių, kuris reaguoja į judančius objektus. Kaip įprasta, apie automobiliui iškilusį pavojų savininką informuoja signalizacijos sirena, kurios garsumą galima pasirinkti. Visgi geriausias GSW-CAN aliarmo signalas yra perspėjimas telefonu. Informaciją apie daromą nepageidaujamą poveikį transporto priemonei savininkas gauna į mobiliojo ryšio priemonę SMS žinute ir skambučiu, kas turėtų užtikrinti, kad automobilio pagalbos šauksmas bus išgirstas.
Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad tokia signalizacija turi riziką tapti labiau galvos skausmu nei ramybės garantu. Juk daugelis yra šokę vidury nakties iš lovos vien dėl to, kad ant automobilio variklio dangčio užšoko katinas arba koks nors prašalaitis ranka kliudė šoninį veidrodėlį. GSW-CAN gamintojai pasistengė išspręsti šią problemą įrengdami apsaugą nuo nepageidaujamo reagavimo, švelnesnio įspėjamojo signalo funkciją ir galimybę programuoti signalizaciją pagal asmeninius poreikius.
Įrengimas ir išvaizda
GSW-CAN centrinio bloko matmenys yra maždaug 75 x 50 mm, kas jį paverčia vienu mažiausių tarp konkurentų. Prietaiso komplektą sudaro GSM komunikatorius, sirena, būtini jutikliai ir įrengimui reikalingi laidai. Kaip minėta, įrenginys jungiamas prie CAN protokolo, bet nėra reikalaujama agresyvaus įsiskverbimo į automobilio sistemą, o tiesiog palaikomas komunikavimas su transporto priemonės kompiuteriu. Jei nėra CAN protokolo, GSW-CAN gali būti montuojamas kaip priedas prie adaptyvinės signalizacijos.
Kaip atrodo mobilioji aplikacija
Kaip jau buvo minėta, GSW-CAN mobilioji aplikacija turi daug funkcijų. Naudojantis ja galima nuotoliniu būdu užvesti variklį, įjungti arba išjungti apsaugos sistemą, gauti pavojaus signalą, stebėti automobilio saugumo būklę, rasti jo buvimo vietą žemėlapyje. Ir dar daugiau. Verta paminėti, kad jei GSW apsaugos sistema yra sumontuota ne tik automobilyje, bet ir namuose ar kitoje vietoje, jas visas galima valdyti su ta pačia aplikacija.
Paslaugų serveris www.alarmserver.net
Tai internetinė platforma, kurioje nemokamai galima stebėti daugelį GSW-CAN apsaugos sistemos parametrų: apsaugos sistemos techninius duomenis, sekti automobilio judėjimą žemėlapyje (angl. tracking), matyti įvykių sąrašą ir t.t.
Sistema rodo tokį įvykių žurnalą:
Portale galima pridėti ir daugiau sistemų ir stebėti jas visas. Tokiu
būdu galite matyti ne tik Jūsų automobilio, bet ir žmonos, vaiko, darbo
tranporto priemonių apsaugos sistemų būklę, jų įvykių žurnalą. Ši
svetainė taip pat leidžia stebėti ne tik automobilių apsaugos sistemas,
bet ir patalpų, biurų. Tai yra patogu, nes Jums nereikia tikrinti kelių
interneto svetainių – viskas yra matoma vienoje vietoje.
Portalo teikiamos paslaugos yra nemokamos, tačiau papildomai
rekomenduojame SIM kortelei užsakyti interneto planą, nes duomenys GSM
ryšiu yra perduodami nuolat. Per mėnesį gali būti sunaudojama 20 ~ 50 MB
vienai sistemai. Jei yra galimybė, GSM paslaugų teikėjo savitarnoje
apribokite tam abonentui mėnesinę išleidžiamą pinigų sumą.
Kodėl verta diegti GSW-CAN apsaugos sistemą?
Dėka CAN protokolo, montavimas nėra sudėtingas. Visa informacija apie atidarytas / uždarytas duris, variklio būklę, yra nuskaitoma iš automobilio kompiuterio. GSW-CAN apsaugos sistema yra suderinama su daugeliu automobilių, kuriuose naudojamas CAN protokolas. (Šiuo metu GSW-CAN duomenų bazėje jau yra virš 400 palaikomų automobilių modelių protokolų ir kiekvieną savaitę sąrašas yra papildomas.)
Kaip jau rašėme, ši apsaugos sistema pasižymi aukštu saugumo lygiu – smūgio ar pajudinimo atveju įdiegti smūgio ir posvyrio jutikliai iš karto aktyvuoja aliarmo režimą. GSW-CAN turi 5 telefono numerių adresų knygelę. Jie naudojami SMS žinutėms siųsti, arba, aliarmo atveju, skambinimui.
Norint papildomo saugumo, GSW-CAN sistemą galima papildyti integruojant radijo bangų imtuvą, atpažįstantį mažas ID korteles. Tokiu atveju, vairuotojui turint su savimi turi ID kortelę ir esant 3 m atstumu, radijo bangų imtuvas ją atpažįsta. Vairuotojui leidžiama užvesti variklį / degimas yra leidžiamas. Priešingu atveju sistema neleis užvesti variklio, o jei variklis užvestas – degimas bus blokuojamas. Ši sistema naudinga tokiais atvejais, jei automobilio rakteliai buvo pavogti arba jei nusikaltėlis priverčia vairuotoją palikti transporto priemonę jei esant su užvestu varikliu.